7 oktober 2006

Komkommer

Enige tijd geleden werd ik door een studiegenoot herinnerd aan de waarde van komkommers. Tijdens een college politicologie zat hij er een te eten. Een kleine. En hij vroeg of ik er ook een wilde. Natuurlijk, best lekker zo'n komkommer. Nu vraag ik nog wel eens aan hem of hij toevallig niet zo'n ding bij zich heeft als ik m tegen kom. Om nou zelf komkommers mee naar college te gaan slepen gaat me iets te ver, maar als het me wordt aangeboden, geen probleem!

En blijkbaar straal ik dat uit. Toen ik vannacht na een lange invalsessie bij Camino om 03:50 uit de nachtbus stapte en naar huis liep, stapte ik bij mij in de straat in voortvarende tred voorbij een grote zwarte meneer. Het volgende deed zich voor:

"Hey meisje, ik heb hier een komkommer voor je."

Owjee, dacht ik.. wat gebeurt er nu?!

"Ja, want ik kom net van een feestje en ze hebben me twee komkommers meegegeven."

"Wil je 'm hebben?"

Een seconde lang hadden de twee dubbelfrismannetje op mijn schouders ruzie. De een zei "Hallo, je bent toch niet gek? Het is verdorie vier uur 's nachts, deze man is overduidelijk niet meer helemaal helder en dit is niet echt een goede wijk. Overweeg je nu serieus om een komkommer van hem aan te nemen?", en de ander zei "Ach, chelle, die aardige man biedt je een komkommer aan, hij wil aardig zijn, aardigheid moet met aardigheid beloond worden, neem maar aan!".

Het laatste dubbelfrismannetje won.

21 opmerkingen:

martin zei

you pervert!

Marinda zei

Rachelle, het blijft een vreemd verhaal! Maar zo maak je nog eens wat mee :-) Zal met mijn buren idd niet gebeuren ;-)

martin zei

was dat trouwens niet je big black badboy?

wtr. zei

Hahahahahahahahahaha! Gaaf!

Fieneke zei

Stoer! :-D
Las trouwens op Hyves dat het de 2e keer was dat het gebeurde. Op deze manier of inclusief de studiegenoot 2x?

cheruchan zei

@martin - hoewel ik de dubbelzinnigheid van het verhaal natuurlijk inzie, is dat niet de insteek. Misschien moet je het juist zien als een strijd om de komkommer van haar! dubbelzinnige bijbetekenis te ontdoen! ;) En nee, het was niet mijn Fatboy die over straat liep.

@fieneke - inclusief de studiegenoot.. als het drie keer gebeurt ga ik me echt eens storten op de spirituele betekenis hiervan!

Fieneke zei

Toch kan ik het me wel voorstellen. Je hebt 2 komkommers gekregen, maar ja, 2 komkommers is in je eentje best wel veel. Je komt een leuk meisje tegen op straat en je denkt 'god, ik heb toch een komkommer over, misschien lust zij wel zo'n lekkere komkommer'. Waarom zou je zo'n groente dan niet weggeven?

Ik hoop dat ik binnenkort ook een komkommer krijg ;-)

cheruchan zei

@Fien - En zo is het maar net! x

drs. p. zei

Hij was een fijnbesnaarde Hillegommer
en sprak: "Zeg, laten wij eens op de brommer een ritje maken door ons mooie land".
Zo kwamen ze terecht in vredig lommer.

Daar zette hij het voertuig aan de kant
en toen greep hij vol tederheid haar hand
en zachtjes vroeg hij: "Ken je de komkommer
die nuttige en suikervrije plant?"

Het antwoord dat ze gaf was wel frappant:
"Het spijt me, nee, ik lees haast nooit een krant."
U merkt het wel, dit meisje was wat dommer
dan de gevierde filmster Elke Sommer
want die heeft van komkommer veel verstand weet ik van een komkommercommandant.

cheruchan zei

@ Drs. P. - :)

Jota zei

Ok... I just wish I could read Dutch to find a reasonable explanation for what the picture shows and suggests... Cos I'm sure there is a reasonable reason that reasonably explains IT all. (Ain't it?) Beyond that, what else can I say apart from...

...WHOA! M... MOM?!?

nyc_lwd_nl zei

Hij is wel groot zeg ;).

wtr zei

Ik stel voor dat de komkommer het nieuwe symbool voor openheid, ruimhartigheid en mededogen wordt. Laat ons allen de komkommer in ons binnenste wakker schudden en de goede boodschap verspreiden!

cheruchan zei

@Jota - Dear son, your mum has a thing for cucumbers these days apparently. People are giving them to me, well, twice over the past two weeks. The last time was this Friday, I was walking home from the night train and bus after a long night filling in at Camino. A big black man was walking beside me and he asked "Hi girl, I've got something for you, a cucumber. I just got back from a party where I got two, would you like to have one of them?" Of course I was somewhat shocked, but I accepted it and walked home. That's the story, no dirty stuff! ;) love!

@nyc - Ja, en ik moet m nog gaan opeten ook.

@wtr - zal ik ook een komkommer-hyve beginnen? ;) Misschien dat de Dalai Lama wel met ons mee wil doen!

TinaE zei

Hahaha, kreeg je zijn andere komkommer ook nog even te zien of niet? ;-)

cheruchan zei

@Tinus - het was donker buiten, het was een donkere meneer, ik had tranen in mijn ogen van het lachen, denk niet dat ik wat gezien had mocht het er geweest zijn. Ik denk het trouwens niet, klopt niet met wat er gebeurde ofzo. x

Carrie zei

Spoel je hem wel af met kokend water voordat je hem gaat eten?
Dan vind ik alles best :-)

Erwin Troost zei

En het is ook meteen zo'n grote. (aan de foto te zien)

Da_Freak zei

Wat ik me dan toch afvraag: naar wat voor feestjes gaat die gast in godsnaam?

Okee, vroeger bij de alom bekende kinderfeestjes kreeg je wel 's een snoepzakje mee, maar ja, dan werd je ook netjes thuisgebracht.. Deze kerel komt dus blijkbaar midden in de nacht van een wel heel speciaal feestje waar ze besloten hem 2 komkommers mee te geven... wel origineel, dat dan weer wel :)

ruud zei

Wat een vriendelijkheid! Ben blij dat het nog bestaat!!

Anoniem zei

Hey je blog is een beetje drooggevallen... of komt dat weer goed na het Letterensymposium?

Agnoek