30 augustus 2007

Herman & Philomena

Hé daar heb je Herman
Hij kijkt naar me
Of dat denk ik
Want m’n ramen zijn vies
En hij heeft een bril

Oh, daar is Philomena ook
Ze kijkt tv
Bijna altijd
Herman zit dan achter de computer
Met zijn hoofd in mijn richting

Een kantoorbaan heeft hij niet
Vermoed ik
Want vaak zit hij ochtenden te bellen
’s Avonds kookt hij dan
En soms gaan laat de gordijnen dicht

Hij leek eerst op een nieuwslezer
Die mooie weet je wel
Maar toen ik hem eens tegen kwam bij de AH
Was hij toch niet zo aantrekkelijk
Ondanks z’n plukje borsthaar

Het oogcontact is sindsdien
Niet meer wat het geweest is
Misschien zag hij mij ook
En leek ik toch niet zo
Op Sacha de Boer

En vanochtend
De maand van mijn vertrek uit de Directiekamer
Stond er ineens een ladder
Voor het raam van Herman en Philomena
Ze gaan ook weg

Geen opmerkingen: