30 september 2007

Gewoon een weekend in Tokyo

De energie die de drank me gegeven had, ebde gedurende zaterdag wel een beetje weg. Maar gelukkig was er afleiding! Omdat Bunta, de hond over wie later zoals beloofd meer, het water dat uit de inmiddels bejaarde 20 jaar oude koelkast lekte, zo nu en dan oplebberde. En omdat Bunta slechts hondenvoer eet, moest er een nieuwe koelkast komen. En die kwam. De Japanse mannen die hem brachten waren ieniemiene, maar toch werd het kollosale geval door een van hen heel soepeltjes uit de vrachtwagen getild. Joy en ik hadden enorm veel lol en namen veel foto's..

Later kwam er ook nog een oud-collega van de school van okasan en na een half uur op en neer geprijs (door ouderejaars Japanologen wordt het zinnetje Nihongo ga jouzu desu ne ofwel 'Wat spreek je goed Japans' vaak slecht ontvangen... het wordt je bijvoorbeeld namelijk al gezegd als je slechts bedankt voor het heerlijke eten namelijk), gingen we over op het gebruikelijke conservatieve partij bashen. M'n gastouders hangen nog al aan de linkerkant van het Japanse politieke spectrum, en hoewel zeer interessant, was ik gisteren zeer blij dat ik reeds een eetafspraak had!

Ik ging namelijk op pad met sempai Daan. Door Kabukicho gelopen naar de Shabushabu-tent waar ik vorig jaar ook mijn verjaardag vierde. Lekker gegeten, gebabbeld over velerlei onderwerpen en dan natuurlijk voornamelijk over Japan. Na het eten nog een wolkenkrabber overwonnen en daarna een glaasje sake genuttigd in een echte tachinomi, een 'sta-bar'.
Vandaag gestudeerd, thuis en in het koffietentje om de hoek. Goed weekend!



















































1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Chelle,

Leuke verhalen. Ben benieuwd hoe Soof het gaat vinden! Iig lekker eten!

Heel veel plezier nog en geniet!

x Jo