22 september 2007

Kyoto

De afgelopen dagen zat ik in Kyoto. Op uitnodiging van de vrijwilligster van YFU die me tijdens mijn uitwisselingsjaar begeleidde: de inmiddels 73 jaar oude Horiuchi-san. Een werk van haar (die met het Pantheon) hing tijdelijk in een museum en dat was een goede reden voor haar om mij even te laten komen kijken. Hoewel Kyoto nog warmer dan Tokyo is, werden het drie heerlijk rustige dagen. Toen ik Horiuchi-san vertelde over het No-toneelstuk dat opgevoerd zou worden gedurende ons verblijf, spendeerden we de hele middag aan het kopen van kaartjes en aan rondwandelen door de wijk van de tempel waar het stuk opgevoerd zou worden. We kregen een uitgebreide rondleiding in een indigo-werkplaats, waar alles zo duur was dat ik me slechts wat restlapjes voor iets patchworkerigs kon veroorloven. 's Avonds aten we in een schattig klein traditioneel restaurantje. Goed eten, een goed gesprek, liefdesadvies, top! haha.

De volgende dag fietste ik alleen door Kyoto, en zag heel veel. Zo zag ik Gion, de wijk die velen zullen kennen uit Geisha. Hier zag ik ook ineens posters met het hoofd van de politicus die ik vorig jaar tijdens mijn ambassadestage ontmoette, blijkbaar zijn kiesdistrict. Wat leer je een stad toch snel goed kennen als je fietst! 's Avonds was het toneelstuk ook echt prachtig.

Maar het beste van Kyoto, zeg ik beschaamd, was de slaap. Ow en het boek over de Kabbala, wat ik in een ruk uitlas. Met de vermoeidheid uit het lijf, sta ik in de startblokken om maandag echt aan de slag te gaan!







































































































































































2 opmerkingen:

jaak zei

leuke updates, succes maandag!

stolte_carolina zei

Lieve Chelle,

Heerlijk om je Japan verhalen te lezen! Geniet ervan daar Ik ben zelf net gearriveerd in Geneve... en was heel eenzaam totdat ik een wireless connectie uit de lucht kon plukken ;-) Hoezo verslaafd?!?

Keep me posted! x Caro