25 september 2007

Yakiniku 焼き肉

Ik heb toegegeven aan het studie-schuldgevoel en spendeer mijn dagen achter het witte vriendje. De ochtenden zijn voor de taalstudie, de middagen voor de scriptie. Weinig kans dus om leuke kiekjes te schieten danwel om inspiratie op te doen voor nieuwe verhalen. Ik broed nog op een stuk over de hond van de Sakamoto's.

Vanavond moest otosan overwerken, dat doet hij voor Japanse begrippen slechts hoogstzelden, en dus togen okasan, Joy en ik naar de plaatselijke Yakiniku tent om daar eens goed te genieten van wat, het woord zegt het al, gebakken vlees. De eigenaar kent mij inmiddels, want de vorige vier keer dat ik bij de Sakamoto's verbleef gingen we ook steevast bij hem eten.

Het eten was heerlijk, de bediening uitstekend en de gesprekken ook. Al is het wat dat laatste betreft moeilijk om te balanceren tussen mijn begrip voor Joy, die pas sinds maart met Japans bezig is, en het nog moeilijk vindt, en mijn wens om zoveel mogelijk met okasan te babbelen om zelf zo snel mogelijk vooruit te komen. Maar ik kan het goed met Joy vinden, het is een schatje! En een adresje in Bangkok voor later, best leuk toch ;)


























1 opmerking:

Marijke zei

Dat ziet er goed uit allemaal. Zit je weer bij je YFU-gastgezin? En is Joy de nieuwe uitwisselingsstudent?
Blijf schrijven, ik blijf lezen :)
Groetjes!