21 december 2008

Lenen.nl - voor al uw stompzinnigheid

Altijd fijn om aan mijn reacties op dingen te merken dat ik weer aan de beterende hand bent. Hoewel, ik denk dat de wervelstorm die deze reclame in mij veroorzaakte zelfs de kerstkaarten-ijldromen had kunnen doorbreken. Ok, voordat ik doorga, eerst hier het filmpje. Het is de tweede en het gaat over Oud&Nieuw. De vrouwen zien er "chic" uit en poetsen het zilver, en de mannen gaan meteen maar even naar de nieuwe auto kijken (jaja, laat ik maar niet over de traditionele rolverdeling beginnen), want tsja "het blijven toch mannen he". In de auto bedankt de ene echte man de andere voor de fantastische tip om te gaan lenen bij Lenen.nl. En dan, aan tafel na de nieuwjaarswens van paps, de kroon op het werk, de hersenspoeling voltooid, moeder spreekt plechtig:

"En dat we volop mogen genieten van al onze nieuwe aankopen."

Daar kunnen toch geen overdenkingen over de mooie en mindere zaken van het afgelopen jaar tegenop? Op naar een nieuw jaar vol met lenen wat je niet hebt, uitgeven wat je nog moet krijgen, en vergeten dat dat nieuwe jurkje wellicht wel helemaal niet meer past in je kast.

Ach, in deze tijden van economische neergang is dit vast geen klacht die de Reclame Code Commissie gegrond vindt.

Geen opmerkingen: