19 december 2008

Ziek

Bij mij is ziek zijn meestal zoiets als me niet lekker voelen. Gewoon even wat rustiger aan doen, misschien een dagje thuis blijven. Zo niet ditmaal. Dinsdagavond kwam de griep opzetten, en woensdag was ik ziek. Goed ziek. En dat net nu ik een paar dagen zou gaan meelopen op het TNT sorteercentrum hier in Den Haag, om de 'werkvloer' te leren kennen. Bij goed ziek zijn horen blijkbaar bizarre dromen. Geheel in thema gingen deze woensdag en donderdag over een berg kerstkaarten die toch echt uitgezocht moest worden. Steeds maar weer dezelfde droom. Inmiddels droom ik weer over meer reguliere zaken, wat vast een teken is dat het iets beter gaat.

Tsja en daar zit je dan. Je bed blijkt niet echt ingesteld op 24uurs bezetting, de bank ook niet. Met alle gevolgen voor mijn onderrug van dien. En hoewel ik echt geprobeerd heb, echt, om mijn middelbare schooltijd-verslaving van het kijken naar The Bold & The Beautiful en As the World Turns weer op te pakken, lukt dit niet en kan ik enkel concluderen dat de Nederlandse televisie werkelijk alleen maar poep te bieden heeft. Behalve Little House on the Prairie dan misschien, een heerlijk programma van grote opvoedkundige waarde! Kan iemand me trouwens vertellen of het RTL Ontbijtnieuws steeds herhaald wordt of dat ze gewoon elke nieuwe run precies dezelfde grapjes maken, het zal toch niet?

Ik vond gisteren een potje appelmoes in mijn ijskast. Over verslavingen uit de kindertijd gesproken. Heerlijk, weer in ere hersteld! Voordeel van ziek zijn zonder dat de maag en haar kompanen meedoen is dat ik mezelf zo zielig vind dat ik best veel rare dingen mag eten. Zoals witte kadetjes met veel boter en pure hagelslag. Of groene kikkertjes. Of frambozenranja met iets teveel ranja. Lief vriendinnetje dat me vandaag in de Albert Heijn trachtte over te halen tot de aankoop van soepgroenten, not. Bananen, vruchtensap, that's it. Heb toch geen puf om soep te gaan staan maken. En een gezond iemand dit ziektekiemennest in lokken om het voor me te maken lijkt me ook een slecht plan. Gelukkig heb ik nog een wintervoorraad Turkse smurrie in de vriezer, daar kom ik de komende dagen wel mee door.

Zo, blijkbaar lukt schrijven dus wel. Geen excuus meer dus om straks niet aan de afwas te beginnen... Of toch...

3 opmerkingen:

Remco zei

Beterschap toegewenst Rachel! Vooral nu vlak voor de kerst. Geniet lekker van de Turkse smurrie!

Matthijs zei

Ooh arme! Word maar snel weer beter! Sterkte!

Aike zei

Gaat het al weer wat beter? Beterschap!

Ik ben ondertussen een strijd aan het uitvechten met Thaise bacterieen... ;)