7 september 2009

Young professional

Eén van de perks van het werken bij een club als TNT is dat je plotseling in allerlei clubjes van zogenaamde young professionals kunt gaan rondhangen. Ook zorgt de schaal van het bedrijf ervoor dat er enorm veel activiteiten op diverse gebieden voor werknemers opgezet worden. Nu ben ik natuurlijk de koningin van de nevenactiviteiten, dus over het afgelopen jaar wordt het werk bij OR steeds meer gecombineerd met allerhande bijkluswerk. Leiden all over again, ofzo.

Zo stond ik voor de klas op basisscholen om voor een door TNT opgezette stichting, Kids Moving the World, les te geven over klimaatverandering en duurzaamheid. Ook ging ik in de redactie van het blaadje van Young TNT, de Be Young. Mijn volgende artikel gaat over de omgangsvormen in het hoofdkantoor van Post (groeten in alle gangen, behalve op de begane grond; 'werkse' zeggen als je de lift uitstapt; verplicht met je afdelingscollega's eten in de kantine, etc.!). Recentelijk zit ik ook in een denktank van Young TNT over energiebesparing. Erg leuk allemaal.

De leukste activiteit tot op heden echter, kwam voort uit het Young Leaders for Nature Forum waar ik in januari aan deelnam. Hier werd een groep met mensen uit verschillende grote bedrijven gevormd die concreet aan de slag wilden met duurzaamheid in stedelijke ontwikkeling: SynCity was geboren. Aanstaande woensdag krijgen we eerst een rondleiding over de Binckhorst, een wijk in Den Haag die de komende tijd herontwikkeld wordt. Daarna vindt er bij hip Billabong, een strandtent op het Noorderstrand, een brainstorm plaats die moet leiden tot synergie van alle aanwezige expertise en 5 business cases ;) We zullen zien, vooralsnog is alleen de voorpret al geweldig!

1 opmerking:

Mathilde zei

Huh... laat ik hier nou net een seminar over aan het organiseren zijn.... (maar dan de Azie-kant, uiteraard). Hoor graag hoe dit loopt!