18 oktober 2009

De uitdaging van deze week: The No Impact Experiment

Koud terug uit New York staat het volgende event alweer te wachten: No Impact Week. Jaja, van No Impact Man. Trouwe volgers van mijn blog weten dat ik al een tijdje fan ben van deze figuur. Zo jatte ik het filmpje met de dansende huwelijksgasten van hem, en ook het filmpje met de piano stairs van van de week. De reden dat ik No Impact Man, a.k.a. Colin Beavan een held vind, is dat hij zonder belerend te worden laat zien hoe een gelukkiger, gezonder en groener leven er uit kan zien. Een jaar lang probeerden hij, zijn vrouw en zijn kleine dochtertje de planeet zo weinig mogelijk tot last te zijn (CO2 uitstoot zwaar verlagen, geen afval, veel minder kopen/grondstoffen verbruiken), midden in New York City. Voor hem was het resultaat dat hij minder geld en tijd besteedde aan zaken waar hij toch niet gelukkig van werd, gezonder was door het vele bewegen, en meer tijd had voor zijn gezin en vrienden.

En nu zijn eigen jaar voorbij is, er een boek ligt en een documentaire, is het tijd om alle fans ook aan het werk te zetten. Dus niet simpelweg de successen van No Impact Man posten op mijn blog, maar zelf aan de bak! Aargh.. Hoe moeilijk is het om boodschappen te doen bij de AH zonder producten te kopen met een plastic verpakking?! Naja, ik zal hier berichten!

Colin omschrijft het Experiment zelf zo: The No Impact Experiment is a one-week carbon cleanse. It is a chance for you to see what a difference no-impact living can have on your quality of life. It’s not about giving up creature comforts but an opportunity for you to test whether the modern “conveniences” you take for granted are actually making you happier or just eating away at your time and money.



2 opmerkingen:

Thijs zei

Ben zeeeeeeer benieuwd! Any chance op een tussentijdse evaluatie met een low-impact cappucino?

cheruchan zei

zolang ie uit een kopje komt :)