17 oktober 2009

Van Macy's naar de Rooftop Farm

Als er iets is dat ik de afgelopen week geweldig gevonden heb aan deze stad, is het wel de grote verscheidenheid. Aan mensen, aan wijken, aan bouwstijlen, aan mate van opgepimpt zijn, etcetera.

Gisteren wilde Ingrid shoppen. Dus togen we naar Macy's, waar je als buitenlander zomaar 10% korting krijgt op alles, no questions asked. Toen wandelde ik naar de Public Library, een indrukwekkend gebouw (leeszaal!) met een interessante tentoonstelling: "Mapping New York's shoreline". Toen via Queens naar Greenpoint in Brooklyn. Dit bleek ook weer zo'n gedeelte van de stad te zijn dat de laatste jaren enorm aan populariteit wint (en waar de huizen inmiddels ook niet meer te betalen zijn). Omdat nog niet alles gerenoveerd is, is de overgang van oud & industrieel naar nieuw & hip er goed te zien. Op een dak in deze wijk bevindt zich de Rooftop farm van Annie & Ben, een experiment dat ik in het kader van de follow-up van SynCity graag wilde bezoeken. Erg indrukwekkend! En het prachtige uitzicht op Manhattan was ook niet weg natuurlijk. De dag eindigde in een kroeg in de Lower East Side, alwaar ik danste met Ing's LL.M.-vrienden op Top40-muziek van even terug.

Al met al veel gezien hier en veel nieuwe ideeen opgedaan. Geïnspireerd keer ik vanavond weer terug naar huis. Dank lieve Ping, for having me!


















































































1 opmerking:

aeml zei

Loved having you around!! Dank voor de geweldige week en het feit dat je ook mijn blik op New York weer even hebt weten te verversen. Ook ik kan weer voorzien van nieuwe inspiratie verder met alles wat ik hier kan en mag doen!
And, thanks for all the great pics ;)
xx