21 januari 2010

Op de fiets - Ruth

Deze week weer lekker op de fiets naar TNT. Vandaag voor het eerst met iPod. Het blijft een beetje tricky, zeker in de spits. Ik luisterde vier keer naar 'Ruth' van Stef Bos, kon het gewoon niet laten. Nu weet ik dat ik vier posts eerder al schreef over zijn hele concert van 'In een ander licht', maar dit nummer is zo mooi, dat het een eigen post verdient.

Mijn goede vriend Aike probeert me al jaren te overtuigen van het belang van een wereld zonder grenzen en ik denk aan hem en zijn Vietnamese aanstaande als ik dit lied hoor. Deze is voor jullie!

Deze versie van het lied is minder mooi als die met het Metropole orkest, maar het is de enige die online staat....

4 opmerkingen:

Remco zei

Stef Bos is heel populair in Zuid-Afrika en het lijkt alsof hij dit half in het Afrikaans zingt... Doen hy dit om 'n bepaalde rede?

cheruchan zei

De inleiding die hij gaf bij dit lied tijdens zijn concert 'In een Ander Licht', was dat hij er na het schrijven achter kwam dat het eigenlijk een liefdesbetuiging was aan zijn Zuid-Afrikaanse vrouw. Wellicht dat hij het daarom dus in het Afrikaans zingt? Vind je het mooi?

Remco zei

Ah! vandaar! Ja ek vind het 'n baie mooi lied! Mijn vader was altijd erg van Stef Bos dus ik kan het ook wel waarderen.

Aike zei

Dank je wel, Rachelle! Ik moest ook aan ons denken toen ik dit lied hoorde. Zelden raakte een nummer dat ik voor het eerst hoorde me zo. Als we een kerkdienst houden deze zomer, dan staat dit lied centraal.