7 april 2010

Diva

In oktober, toen ik bezig was met mijn No Impact Experiment, las ik in de manual onder het kopje 'Afval' ook dit: "Women: Instead of toxic and landfill-clogging tampons and pads, check out a DivaCup or TheKeeper."

Excuus, wat?

Ja, ik las het goed. Er blijkt iets anders te bestaan dan de gebruikelijke middelen om de maandelijkse vrouwelijke ongemakken op te vangen. Ook in het boek, beschrijft Colin Beavan uitvoerig hoe hij zijn vrouw probeerde over te halen over te stappen. Geld moest dat ding besparen, want 1x aanschaffen en jaren gebruiken. Afval zou er ook niet meer zijn. Maar nee, dacht ik, ook niet voor mij. Brug te ver. Echt.

Tot een vriendin vertelde over de lyrische commentaren die ze over de DivaCup gelezen had op een forum. Toen deed ik toch maar een poging. Webvrouw.nl levert ze in Nederland. 30 euro lichter, wachtte ik op het pakje. Dat maar niet kwam. Opgelicht door Webvrouw, met dit artikel? Nee. En toen arriveerde ze toch, de Diva.

Het begin was wat onwennig. Maar na een dag of wat was ik verkocht. Het voelde als een heuse ontdekking. En niet het geld, of het afval doen 't 'm. Nee, de Diva voelt (en is) schoon. Gaven de traditionele middelen ooit dat gevoel?

Meer info? Stuur maar een mailtje!

1 opmerking:

marijke zei

Haha, interessant! Maar op zich ben ik heel tevreden met eco-verantwoorde producten van Natracare!