17 april 2010

Interessante vragen

Voor mij dan.
  1. Wat zijn belangrijke zaken om na te streven?
  2. Waarom voelt een overdaad aan ‘leuk’ als pure verveling?
  3. Heb ik, enkel omdat ik gestudeerd heb, het recht om te verdienen wat ik verdien?
  4. Wat is ‘genoeg’?
  5. Is het een illusie om te denken dat de mens ooit genoegen zal nemen met ‘genoeg’?
  6. Zit er niets anders op dan te wachten tot de natuur zelf het evenwicht herstelt?
  7. Hoe blij moeten we zijn met onze overweldigende materiële welvaart?
  8. Welk percentage van de economische groei van de afgelopen 20 jaar is veroorzaakt door de toegenomen arbeidsparticipatie van vrouwen?
  9. Wat maken wij, na de noodzakelijke veranderingen van de tweede golf, van de derde feministische golf?
  10. Is het mogelijk om maatschappelijke status te ontlenen aan andere zaken dan seks, macht en geld?
  11. Hoe belangrijk vinden wij ‘zorgen voor’ (de planeet, het onderwijs, de zorg, ..)?
  12. Hebben we het met z’n allen qua organisatiestructuren niet een beetje te ingewikkeld gemaakt?
  13. In hoeverre is het aan de maatschappelijke bovenlaag om het goede voorbeeld te geven, en wat dient dit goede voorbeeld te zijn?
  14. Hoe verhouden iemands persoonlijke zorgen zich tot zijn/haar mening over maatschappelijke issues?
  15. Mag je kritisch zijn over zaken waar je zelf ook aan mee doet?
Dank Tim, het was niet ‘leuk’, maar dat is soms ook wel prima.

5 opmerkingen:

Tim zei

ik vond het wel leuk hoor! ik heb toch niks gezegd waar je echt verbaasd van was? en ik heb er uiteindelijk natuurlijk ook wel wat van meegenomen...dus keep spreading the word! :-) en natuurlijk tot snel met minder serieuze woorden!! x Tim

Tim zei

ik heb nog wel een mooie toevoeging: hoe moeten we omgaan met tegenstrijdige belangen als welzijn voor de mens (in de vorm van gezondheid, hogere leeftijdsverwachting) en de planeet (minder uitstoot, minder gebruik van natuurlijke resources)?

Priscilla zei

Gut meid, wat een lastigen levensvragen, zeg! gaat het wel goed met je? Olvin zeg dat ie status verleent door z'n auto (rode mazda met spojler)
Ik ga je bellen! Dikke Pakkerd

cheruchan zei

@ Tim - ah, goeie. Schrijf jij een stuk daarover dan? ;)

machiruda zei

Tim, over jouw vraag, misschien dat welzijn nog wel te verenigen valt met wat goed is voor onze planeet. Maar welvaart? Dat vraag ik me sterk af....