25 mei 2010

MyTuin

Na een lange, doch inspirerende dag van overleggen en interviews, zet ik met een nog wat nagloeiend, vol hoofd mijn fiets tegen het hek. De huisbaas heeft laten weten elke fiets die hij in de gang vindt te verwijderen, vandaar dat de fiets weer buiten een plekje krijgt.

Het hek hoort bij een Adams Family-achtig huis dichtbij de tramhalte. Het was ooit een politiebureau, en een huishoudschool. Nu proberen ze er dure appartementen te verkopen. Voorlopig zitten er anti-krakers. Ervoor ligt een verwilderd stuk grond, waar ik al enkele weken moestuin-fantasieën over koester.

Terwijl ik mijn slot om het hek leg zie ik dat er ineens plantjes voor de ramen staan. En de deur staat open. Zonder ook maar een moment te aarzelen stap ik gedecideerd de tuin in. Het voelt alsof ik geduwd word. Achterin de ruimte, die enorm blijkt, zie ik een man bezig met iets.

Ik verexcuseer mij voor mijn brutaliteit, hij vindt het prima. De gebronsde, blonde kunstenaar komt op me aflopen en we geven elkaar een hand. Ik vraag hem of hij iets met de tuin gaat doen. Niet echt, komt hij niet aan toe. Hij vertelt me dat hij de ruimte voor een jaar heeft, en dat ik als ik dat wil mijn gang mag gaan met de tuin. We wisselen nummers uit, en ik zeg dat ik hem zal bellen. Dolgelukkig stap ik in mijn power suit naar buiten.

Binnenkort dus cheruchans moestuin aan de LvM. Ik even blij dat de natuur een maand achter loopt. Wordt vervolgd.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk! Wanneer kan ik worteltjes komen halen?

Anoniem zei

Oh van Thijs trouwens..

cheruchan zei

Ha, die worteltjes moeten de grond nog in :)