9 mei 2010

Schenk me je glimlach

Als ik:
- naar je lach in de tram omdat het liedje in mijn oren me vervult met blijdschap;
- je gedag zeg in de trein omdat ik bij je kom zitten in je vierzits;
- langs je dans op de dansvloer en je aankijk;
- je tegen kom op een weg zonder anderen en we elkaar echt wel zien.

Niet omdat:
- ik jou mooi vind, of jij mij;
- ik je tas ga stelen;
- ik dan vervolgens vast een half uur tegen je aan ga praten;
- ik geen andere mensen ken om naar te lachen.

Maar omdat:
- ik liever een lach zie dan een frons;
- ik echt niet alleen maar in de kroeg ben om naar die ene mooie man te kijken;
- dat dan misschien betekent dat je ook een dansje wilt doen;
- het heel even laat zien hoe weinig vreemd vreemden zijn.

Dus, schenk me je glimlach. Ik beloof je dat je er eentje terug krijgt.

Geen opmerkingen: