13 juni 2010

Sportdag

Gisteren was het zover, de TNT Sportdag. Locatie: Papendal Arnhem. Voor zessen stapte ik uit mijn bed, om te fietsen naar cs, want de tram was nog niet wakker. Andere tram naar het sorteercentrum in Leidschendam, in de dubbeldekker. Een zaterdagpostbode met klein kontje, strakke broek en een enorme tattoo, liet de hele bus zuchten over het extra half uur slaap dat genuttigd had kunnen worden.

Tussen discussies over Wilders en de staat van het land door, genoot ik van het mooier wordende landschap. Sinds vorig jaar Kröller-Müller had ik ernaar uitgekeken om terug te gaan naar de Veluwe. Papendal bleek een enorm complex, natuurlijk geheel in staat om 'ons' event te 'faciliteren'.

Het onderdeel waarvoor ik me had ingeschreven was genaamd de 'GPS Treasure Hunt'. In de afgelopen weken wierp menig collega me een bevreemdende blik toe als ik dit vertelde. En, ze hadden gelijk. Waar ik had verwacht te moeten zwoegen met landkaarten, kompassen en ruig terrein, waarbij we het GPS-apparaatje slechts als hulpmiddel zouden gebruiken, werd het een groep drie-speurtocht waarbij de pijlen niet in stoepkrijt op de grond waren aangegeven, maar reeds in het apparaatje voorgeprogrammeerd stonden. Verder niets geen wilde natuur, nee de tocht leidde ons langs de sportvelden waar collega's zich wel in het zweet werkten.

Maar goed, het was gezellig met de mannen van business control en public affairs, en de dames van het sorteercentrum Amsterdam. Dus dat was allemaal prima, suffe activiteit spoedig vergeten. Behalve dan dat ik, een beetje zoals de inmiddels gebruikelijke TomTom-ervaring, aan het eind van de dag geen idee had hoe het terrein in elkaar stak. Dat was vroeger naast paps in de auto met routekaart op schoot wel anders. Ik wil niet overmatig nostalgisch zijn hoor, maar die apparaatjes maken ons dommer, denk ik. In elk geval afhankelijker.

Hoewel de sorteerdame best te vangen was voor mijn ietwat bijzondere overwegingen op een dergelijk event, stortten we ons toch maar op de jacht naar de schat. Dat diende wel te gebeuren aan de hand van ouderwetse instructies (passen, vierde paal van het hek, zoveel graden, 4,5 meter, straal van 1 meter). Alleen was een 'boef' ons voor geweest, schat weg.

Ik keek nog wat naar het voetbal, babbelde met collega's, werd uitgenodigd om te dansen met de ge-wel-di-ge Samba-band (aanrader!!), en at een hamburger. Ow, en mopperde nog wat over de toeter natuurlijk. In de bus terug mocht ik naast de chef de mission van onze hoofdkantoor-delegatie. Best leuk, zo'n sportdag.




























2 opmerkingen:

Chris zei

Je hebt gelijk: het GPS'en kon een stuk spannender... en dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. Maar toch was het een leuke dag, toch!?!! :-)

cheruchan zei

Chris, ik heb me kostelijk vermaakt! Geen zorgen :) Leuke dag, fijn weer, prettige collega's in andere setting, prima. Tot morgen!