13 juli 2010

Voor neef Mark

Ook neef Mark is dit jaar aan het moestuinieren geslagen. Onafhankelijk van elkaar gingen we aan de slag met aarde en zaadjes. En ineens gaat het gesprek tijdens etentjes en telefoongesprekken over hoe de tomaten groeien (als ze eindelijk gaan groeien). Mark vroeg gisteren om nieuwe plaatjes, dus here you go!

Inmiddels kan er ook bijna elke dag wat geoogst worden. Zaterdag schotelde ik mijn gasten al salade uit de tuin in het Zuiderpark voor, en gisteren plukten mijn andere gasten zelf de rucola en sla. Dat was ook meteen de laatste rucola, de rest is opgegeten door dikke duif. Eerlijk delen heet dat geloof ik.

Vandaag schoof Dichter W aan. Na een overweldigend vullende Japanse hap, togen we met touw en schaar naar MyTuin, die inmiddels ook de status van nieuwe begraafplaats heeft afgeschud. Hier is zich een behoorlijk bonen/courgette-paradijs aan het ontwikkelen. Vol verwachting klopt mijn hart (en dat van de dagelijkse voorbijgangers naar het schijnt)!







































6 opmerkingen:

machiruda zei

wow, dat ziet er echt waanzinnig uit!

Jorie zei

Wauw! Ik volg de groei van je moestuintjes (-tuinen?!) en het ziet er inmiddels erg goed uit! Heb je tips? Ik verhuis namelijk per 15-8 en krijg dan een tuin van 28m2... Maar, die groene vingers heb ik nog niet kunnen vinden....!

cheruchan zei

@Ma - Thanks :)
@Jorie - Jaja, het groeit en bloeit inmiddels op 3 plekken! Cool dat jij een eigen tuin krijgt. Beste tip is, gewoon beginnen en proberen. En niet alleen maar denken aan de schoonheid van groen, maar ook aan het eventuele eetbare gehalte! Als je het thema van lokale voedselproductie/stadslandbouw echt boeiend vindt kan ik je wel wat namen van mensen geven die daar in Leiden mee bezig zijn. Let me know!!

Jorie zei

Ga ik zeker doen! Op dit moment is het nog redelijk een blank canvas, dus ik kan ook lekker proberen! Verder lijkt het me een heel interessant aanbod! Dus, graag! Ik wil graag leren, lijkt me heerlijk als je uit je eigen tuin kunt eten. Geniet ervan!

Dani zei

Hoi,bedankt voor je berichtje en complimentje ;)...dacht dan kom ik ook even bij jou buurten , zo wordt de wereld nooit saai, elke keer stap je in de wereld van iemand anders ...ik vind het super leuk !, ben jaloers op je groente , wow...mijn bio tomatenplant is gesneuveld...hij was al gesplit door midden de stam door top zwaarte wij hem met touwtjes proberen te redden, ga ik vanmiddag kijken alle blaadjes slap :(...en er hangen nog wel tomaten aan...baleb hoor, ben ook nog maar net begonnen met zelf zaaien en een kruidentuintje...vind het leuk om te zien hoe het allemaal groeit ;)...ik zet je bij mijn fav...kom ik vast nog wel eens langs als je het gezellig vind :).....groetjes Dani

cheruchan zei

@Dani - Alleen maar leuk! Ik volg jou ook in mijn reader :)