6 augustus 2010

Zomerparel

Inmiddels ben ik twee maanden bezig in MyTuin, en wat langer op het dakterras. De zaadjes zijn planten geworden, soms van verbazingwekkende grootte. En langzaamaan worden de vruchten eetbaar, de bladeren waren dat al wat langer. Al weken geniet ik van munt, stevige basilicum en heerlijke sla, zelfs ook weer van rucola - die ging weer groeien en dat heeft meneer Duif nog niet door gehad. En nu dus boontjes en courgettes. Over niet al te lang zullen er tomaatjes, mais en venkel volgen. Nog wat later de spruiten en de pompoenen.

Hoewel, het is te hopen dat het anti-kraak gedeelte van mijn levende voorraadschuur nog van mij is als de spruiten oogstbaar worden. De kunstenaar vertelde me dat de pret hoogstwaarschijnlijk na de bouwvak over is. Tsja, het volgende project heeft zich alweer aangediend, dus vervelen zal ik me niet. Zonde, dat dan weer wel. Maar eens zien of er iets te regelen valt met de eigenaar.

Voor nu is de tuin mijn zomerpareltje, dat me letterlijk belet naar andere oorden af te reizen. De buurt blijft 'm ook observeren, en geniet met me mee. De mannen van de HTM die bezig zijn de RandstadRails te poetsen gaf ik vorige week een courgette. Ze noemen me het komkommermeisje, ha.