30 september 2010

Afscheid

De vorige keer schreef ik dat de kunstenaar maar niets van zich liet horen, maar het bord voor het pand op Laan van Meerdervoort 211 zei toch al een tijdje dat het einde eraan zat te komen. En daar was dan inderdaad de voicemail van de kunstenaar, een week of twee geleden. De anti-krakers moesten het pand verlaten, de kunstenaar moest uit zijn atelier. En ik uit m'n tuin.

Ergens was ik er niet zo rouwig om. De No Impact Week drukte, het afscheid nemen van TNT en de andere dingen die ik ook graag doe, vroegen de afgelopen weken zoveel energie, dat MyTuin er een beetje bij in schoot. Maar toch, ik wilde nog wel eventjes de laatste dingen oogsten. De laatste bonen voor het zaad voor volgend jaar, de snijbiet en de laatste courgettes. Ik besteedde nog een heerlijk middagje wat uurtjes in de tuin.

Het moment dat de mensen het pand verlieten veranderde eigenlijk weinig aan de tuin. Ik kon er nog gewoon bij, mijn slotje was nog niet verwijderd. Tot gisterenavond. Ineens was er een enorm hek om de tuin geplaatst. Ze gaan blijkbaar toch echt beginnen.

Ik maakte wat foto's, en betrad de tuin nog voor de laatste keer, want het hek was nog niet dicht. De zaadjes voor de rucola van volgend jaar & de chocolademunt voor op het dakterras. De buurtbewoonster die ik in juni haar buurmeisje hoorde vertellen over de kruiden in de tuin, vroeg me waar ik nu ging wonen "Ach kind toch".



















Geen opmerkingen: