31 oktober 2010

De Pompoenboerin

Een tijdje terug is er alweer een Leids vriendinnetje van me in de buurt komen wonen. Tina betrok de begane grond van het pand aan de Conradkade waar Tim de zolderverdieping al langer als zijn paleisje heeft. Tina's housewarming werd groots aangepakt: een programma, een speurtocht, een tent in de tuin en rijke versiering. Het was een heus halloweenfeest!

Een maand of wat geleden stuurde ze me een mailtje met de vraag of ze met haar feestje eigen pompoenen zou hebben als ze op dat moment zaadjes in de grond zou stoppen. Helaas werd dat een no go.

Omdat ze me al eens eerder had gevraagd naar haar tuin te komen kijken, gaf ik haar een moestuin-starterskit. Daarnaast had ik, soort van verkleed als Pompoenboerin, voor Tina en haar gasten pompoenzaad meegenomen. Dit stuitte in eerste instantie op wat hilariteit - het woord 'zaad' heeft een wat beperkte definitie gekregen in deze moderne tijden - maar de envelopjes werden toch warm ontvangen. En, best of all, de envelopjes zorgden ook voor een boeiend gesprek met twee oude Leidse bekenden, waar zowaar weer een nieuwe uitdaging uitrolt.

Volgend jaar rond Halloween dus een feestje met pompoenen uit de tuinen en balkons van Tina en haar vrienden. Plan?

1 opmerking:

Tina Ehrami zei

Hahaha! Wat cool! Nou, ik kan niet wachten totdat ik de zaadjes in de grond mag stoppen :-) Mijn handen jeuken!