21 december 2010

Haagse Winterparel: Sunny Court

Ik heb hier vast al eens verteld dat ik vroeger gefascineerd was door The Secret Garden. Hoge muren, weelderige tuin, spannende momenten. Zoiets was niet echt te vinden op het Brabantse platteland. Toen de leraar in groep 8 eens over zo'n tuin in Dordrecht vertelde, heb ik er naar gezocht elke keer dat we daar waren. En nu woon ik in Den Haag en is dit fenomeen ineens helemaal niet meer zo vreemd. Emma's Hof wordt aangelegd, Sunny Court is er al.

Na een vroege ochtendwandeling moest ik hernieuwd buurmeisje Ing Sunny Court natuurlijk even laten zien. In het wit bleek de tuin, verscholen achter een kleine poort in een LvM-uitstulping, een nog intensere stadsparel. Ing had het koud, maar ik zag de schommel. En wat doe ik liever dan schommelen? Weinig. Later ook nog van de glijbaan, winterpret!















































Geen opmerkingen: