14 augustus 2013

Het voedselsysteem van Hardwick, Vermont

Tijd om deze blog weer eens wat nieuw leven in te blazen. Merk dat ik zoveel verhalen in mijn hoofd heb die ik wil delen....!

Via de algemene mail van Groen Dichterbij bereikte mij als projectleider een mail van Bart Westdijk. Een man uit Zwijndrecht die al enige jaren in Vermont in de VS woont en werkt voor het New England Grassroots Environmental Fund. Hij wilde eens ervaringen uitwisselen rondom de thema's stadslandbouw, groen in de wijk, vergroten van eigenaarschap, transitie, etc. We hadden een geweldig gesprek!

Hij vertelde mij dat ik echt eens de casus Hardwick, Vermont moest opzoeken om te zien hoe ze daar het voedselsysteem hebben vernieuwd de afgelopen jaren. Terug op kantoor vond ik deze filmpjes hierover.



Check ook de site van het Vermont Food Venture Center! Mooi toekomstbeeld voor Eetbaar Park?

Super boeiend!

Geen opmerkingen: