18 augustus 2013

Sharing my learning curve - Bodem! I

Momenteel ben ik bij IVN bezig met de voorbereidingen om in 2015 in Nederland iets met het Internationaal Jaar van de Bodem te gaan doen. Dat is een thema dat in duurzaamheidsland zelden een thema is, maar tis wel ongelofelijk belangrijk. Om aan te geven met welke andere issues 'Bodem' o.a. een link heeft de FAO, initiatiefnemer van het Internationaal Jaar van de Bodem 2015, onderstaand filmpje gemaakt.


Nu ben ik zelf natuurlijk bij Gezonde Gronden & Eetbaar Park al jaren met 'Bodem' bezig, maar eigenlijk ben ik er de laatste maanden pas echt inhoudelijk in geïnteresseerd aan het raken. Zeker nu ik het boek 'Cows Save the Planet' aan het lezen ben, waarover later meer.

Mijn idee is om de komende maanden, hier of elders, een projectje 'Bodem - Sharing my learning curve' (naar voorbeeld van Joris Luyendijk met zijn reeksen over elektrisch rijden in NRC & de financiële wereld in The Guardian - zie hier zijn TEDxTalk daarover) te starten, dat mede als input kan dienen voor andere 'Bodem-leken' die er, in de aanloop naar het Jaar van de Bodem, wel meer over willen leren.

Geen opmerkingen: