11 februari 2014

Vijf ontmoetingen

Nog net naar binnen in de volle tram
Bij elke halte even naar buiten
De sfeer is vriendelijk
De man achter me en ik glimlachen erom

Uitleg over de knopjes op de deur van de RandstadRail
Door een Japanse vrouw aan haar sensei
Ik verraad mezelf door te lachen om haar grapje
Ineens weer die geliefde taal op mijn lippen

Een meisje in de trein
Heeft een van m'n favoriete boeken over voedsel bijna uit
Ze zegt dat ze niets weet van de Haagse activiteiten
Ik geef haar mijn kaartje en hoop dat ze me mailt

Een vrouw gaat los tegen een jongen over zijn afval op de grond
Hij scheldt haar de huid vol
In de tram vertelt hij me
Dat zijn vriendin net een miskraam kreeg

De twee kleine blonde meisjes
Spelen met de deuren van de tram
Wat geven die knopjes een plezier
Een jonge vrouw en ik glimlachen erom

Geen opmerkingen: