1 november 2014

Je weet niet waar je liefde toe leidt

Ik was van de week op een natuur-retraite in Drenthe. Twee dagen bedoeld om professionals uit de natuur- en duurzaamheidswereld (nog) sterker in hun schoenen te laten staan. Tijdens deze dagen werd heel duidelijk dat het pad dat je privé bewandelt en de lessen die je daar leert vaak ook hun weerslag (kunnen) hebben in je professionele ambities. En andersom natuurlijk.

Op de eerste dag werd ter bemoediging het liedje 'Only Time' van Enya gedraaid. Het is een nummer dat ik natuurlijk wel kende, maar de tekst had me nooit bereikt. De boodschap die we eruit meenamen is dat je nooit weet waar een handeling, privé of professioneel, uiteindelijk toe leidt. En dat alleen de tijd dat uit zal wijzen. Het gaf me vertrouwen in deze roerige tijden waarin de echte resultaten en gevolgen van mijn en ons handelen niet altijd direct zichtbaar zijn in de wereld.

Geen opmerkingen: