22 november 2014

Samen met jezelf

Net dit plaatje op m'n bureaublad gezet. Gepikt van de site van The Optimist. In dat blad las ik vanavond het artikel 'Samen met jezelf', dat hier online te vinden is.

In 2007 schreef ik het stukje 'Kan jij nog alleen zijn met je gedachten?' en tot op de dag van vandaag blijft het elke keer weer een stap om me af te sluiten. Terwijl ik weet hoe weldadig het altijd is.

Het artikel in The Optimist geeft een aantal mooie inzichten. O.a. over waarom het voor veel mensen nodig is om alleen te wonen en over het belang van langere periodes van afzondering om zo tot diepere inzichten te komen. Mooie quote van Osho: 'Wie zich van binnenuit vult, merkt tot zijn verrassing dat zijn vermogen om zich met anderen te verbinden aanzienlijk toeneemt.'

De laatste dagen fantaseer ik over een voettocht naar Rome. Misschien ga ik dat wel doen in mijn sabbatical in 2015. Het Pieterpad doortrekken naar de St. Pieter. Wie weet.

Geen opmerkingen: